Skuteczność ulotek

Firma pozyskująca nowych klientów rozwija się, firma która o to nie dba z góry skazana jest na przegraną.

Oczywiście istnieje wiele różnych metod pozyskania klientów – tu skoncentrujemy się na pytaniu:

Jakie zyski Państwa firmie może przynieść roznoszenie ulotek?

Obecnie reklamując cokolwiek musimy w jakiś sposób zachęcić klienta do podjęcia decyzji. Podam dwa przykłady:

Jesteśmy zainteresowani kupnem samochodu, idąc ulicą widzimy autko z kartką „na sprzedaż”, jeśli autko nam się podoba dzwonimy oglądamy i już jesteśmy potencjalnym klientem.

Chcemy wymienić drzwi wejściowe w domu. Znajduję ulotkę firmy oferującej takie usługi, czytamy dzwonimy i zamawiamy lub nie.

Najważniejsza jest potrzeba klienta w DANEJ chwili.

Skuteczność dystrybucji ulotek jest różna dla różnych działalności, szczególnie w tak dużym mieście jak Warszawa.

Nie będę rozwodził się nad projektem ulotki, jakością papieru itd. chociaż to bardzo istotny element naszej akcji reklamowej.

No dobrze, mamy ulotki mamy plan kolportażu. Przeprowadziliśmy kontrolę kolportażu, która wykazała procent rozniesienia na poziomie 90% czekamy na reakcję klientów.

Trochę matematyki:

Zleciliśmy rozniesienie 20000 ulotek. Nie ma uniwersalnego wskaźnika skuteczności, ale wg moich spostrzeżeń i z kontaktów z firmami z którymi współpracuję waha się on między 0,5%-3%. Załóżmy, że jest to średnio 1,5%. Czyli potencjalnych klientów z kolportażu 20000 ulotek mamy 300. Z tych 300 klientów potencjalnych ok. 30% stanie się naszymi klientami.

30% z 300 wynosi 90. Czyli z kolportażu 20000 ulotek mamy 90 klientów. Oczywiście te obliczenia są przybliżone, bazujące na 4 letnim doświadczeniu naszej firmy i danych przekazanych przez naszych klientów.

Teraz powinni Państwo policzyć, koszt druku ulotek, koszt rozniesienia oraz mniej więcej średni zarobek z tych 90 klientów i mają Państwo opłacalność inwestycji.

Główna